Harjutused. Toit. Dieedid. Treening. Sport

Aleksander Karelin: elulugu ja isiklik elu. NSV Liidu parim. Töö ja ühiskondlik tegevus

AKTSIAD

Pole kaugeltki saladus, et Venemaal on väga iidsetest aegadest peale olnud palju maadlejaid. Jah, et seal oli meie riik uhke oma sportlaste üle, sellel konkreetsel spordialal. Mida tugevam on maadleja, seda suur edu ta võiks saavutada. Kuid eriti eredalt, jõuliselt ja dünaamiliselt hakkas võitluskunstide kool meie riigis nõukogude võimu valitsemise ajal arenema. Pealegi, just sel ajal Erilist tähelepanu makstud füüsiline treening ja kehaline kasvatus üldiselt. Aleksander Karelin on üks inimesi, keda võib julgelt omistada parimatele jõuvõitlejatele. Täna tahaksin selle sportlase elulooga lähemalt tutvuda.

WHO: Aleksander Karelin

Sünnikoht: Novosibirsk, Venemaa

elab: Venemaa Moskva

Tähtkuju: Neitsi

Amet: sportlane, klassikaline (kreeka-rooma) maadleja, poliitik

Kasv:193

  1. Alustada tuleks kindlasti sellest, et see silmapaistev sportlane suur algustäht sündis varasügis, nimelt 19. septembril 1967, Novosibirskis. Väärib märkimist, et see linn asub meie riigi Siberis.
  2. Aleksander hakkas maadlusega tegelema neljateistkümneaastaselt, olles veel koolipoiss. Esimene spordiosa, kuhu tulevane sportlane läks, oli samanimeline sektsioon "Petrel". Vaatamata oma väga noorele eale töötas Sasha kõvasti, jõupingutusi säästmata.
  3. Just tänu visadusele suutis ta saavutada oma suurimad auhinnad. Kolm aastat pärast tundide algust täitis Karelin kõik NSV Liidu spordimeistri standardid. Ja pärast aastast rasket treeningut sai temast rahvusvahelise klassi spordimeister.

Haridus- ja teadustöö

  • kuigi spordielulugu see inimene on väärt eeskuju nooremale põlvkonnale, Aleksander sai edukalt hakkama ka teistes tööstusharudes. Nii lõpetas ta 1985. aastal oma kodulinnas Novosibirskis autotranspordi tehnikakooli ja tegi tõsise otsuse saada Novosibirski kõrgema sõjaväejuhatuse kooli kadetiks. Kohe sisseastumisaastal saadeti noormees juurde sõjaväeteenistus Siberi ringkonna spordiseltsis;
  • tuleb veel lisada, et Aleksander jõudis lõpetada Siseministeeriumi Peterburi Sõjaülikooli Tema tohutu panus sporti jääb taas meelde. pikki aastaid, tuues selle eeskujuks nooremale põlvkonnale. Ja mitte ainult sportlasena, kes võitis palju medaleid ja auhindu, vaid ka inimesena, kes kirjutas terve teadusliku väitekirja;
  • muidugi oli lõputöö pühendatud spordile ja konkreetselt sellele spordialale, millega sportlane tegeles. Väga oluline fakt on see see töö ja on tänaseni suurepärane teaduslik juhend sportlastele.

Esimene spordiedu

Esimene suurem saavutus see inimene, võib-olla võite nimetada võitu noorte maailmameistrivõistlustel 1985. aastal. Muidugi saavutati see võit ainult tänu Aleksandri visadusele, tahtejõule ja iseloomule.

Muidugi pole iga sportlase jaoks võit mis tahes võistlusel mitte ainult tema, vaid ka tema treeneri teene, kes teeb kõik endast oleneva, et noorest ja kogenematust mehest kasvaks tõeline sportlane, oma ala professionaal.

Aasta pärast esimest võitu võidab Karelin edukalt sellised võistlused nagu:

  1. Riigi meistrivõistlused juunioride seas.
  2. RSFSRi rahvaste lennumängud.
  3. Erinevad rahvusvahelised turniirid, sealhulgas need, mis on pühendatud erinevatele tuntud inimestele.
  4. Riigi spartakiaad.
  5. EM, jälle juunioride seas ja nii edasi.

Alles 20-aastaselt suutis Aleksander saavutada Euroopa meistrivõistlustel esikoha, võita maailmakarika, saada RSFSRi võistlustel parimaks jne.

Olgu lisatud, et esimest korda tuli Karelin liidu meistriks 1988. aastal.

Isiklik elu

  • Aleksander Karelin pole mitte ainult edukas sportlane ja karjerist, vaid ka meie riigi väärt mees. Tuleb märkida, et selle mehe jaoks on perekond mänginud terve elu ja mängib juhtiv roll. Ta on eeskujulik abikaasa ja isa. Samal ajal kuni täna Aleksander jätkab aktiivset tööd meie riigi ja ühiskonna, aga ka tulevaste maadlejate hüvanguks ja mitte ainult;
  • see elab silmapaistev inimene kahte linna, nii meie riigi pealinnas kui ka oma lapsepõlvelinnas Novosibirskis. 1998. aastal nimetati ta oma lapsepõlvelinna aukodanikuks, mida ta sai ülistada;
  • kui pöördute tagasi pereelu, siis on Aleksander abielus ilus naine, tal on kaks poega ja ilus tütar;
  • üks tema poegadest, nii nagu tema isa tegeleb maadlusega, võttes tippkohad erinevatel võistlustel. Tütar Vasilisa on aktiivne amatöör rütmiline võimlemine, ja on seda tüüpi spordivõistlustega tegelenud lapsepõlvest saati.

Viimane olümpiaad

  1. Kurb finaal Sydney olümpiamängudel, kui Aleksander kaotas võitluse esikoha eest teisele sportlasele ja esimest korda 13 aasta jooksul ei saanud temast mitte võitja, vaid teise koha omanik ja hõbemedal. Tema kaotus valmistas pettumuse paljudele fännidele ja ka sportlasele endale. Kuid vaatamata lüüasaamisele suutis meeskond siiski võita meeskondlikus arvestuses esikoha.
  2. Aleksander tunnistas hiljem, et oli tõsiseid probleeme tervisega ja talle tundus, et ta suudab neist jagu saada, kuid see polnud nii.
  3. Pärast seda olümpiaadi pidas Aleksander 1999. aastal veel ühe võitluse, mille ta suutis võita. Sportlane sai aga juba aru, et on aeg karjäär lõpetada ja millegi muuga tegelema hakata.
  4. Kuid ta ei saanud spordist täielikult loobuda, nii et isegi pärast lahkumist sportlikud tegevused, jääb ta endiselt lähedale spordiasjad. Seetõttu investeerib ta aktiivselt spordi arendamisse ja uute meistrite kasvatamisse.

Järeldus


  • Kokkuvõtteks tahaksin öelda, et sellised inimesed nagu Aleksander Karelin peaksid olema uhked, sest just nemad ülistavad meie Venemaad kui sportlikult arenenud riiki. Üldiselt tahaksin seda öelda Venemaa sportlased kogu aeg olid nad väga tugevad ja saavutasid suurepärast edu kõigil spordialadel;
  • mis puutub maadlusse, siis sellel spordialal suutis Aleksander Karelin saavutada kõrgeid tulemusi ja ülistada meie riiki sedalaadi spordivõistlustel;
  • muide, Aleksander suutis saavutada, et pääses kahekümne parema hulka tippsportlased maailm, kogu maailm kahekümnendal sajandil. Ta on samale tasemele maailma kuulsaimate sportlastega, kes on tuntud kogu maailmas. Nende hulka kuuluvad Pele, Larisa Latynina ja nii edasi.

Mida arvate Aleksander Karelinist? Ootame teie vastuseid.

Kui Aleksander Karelin esimest korda üle läve astus spordiosa, ta isegi ei teadnud, kuidas end horisontaalribal üles tõmmata, kuid lõpetas oma maadluskarjääri juba kõigi võimalike meistritiitleid. Stavropoli territooriumilt pärit riigiduuma saadik ja Siberi patrioot rääkis Sibnet.ru-le treeningutest, sportlastest ja populaarsusest.

Aleksander Karelin sündis 1967. aastal Novosibirskis. aastal austatud spordimeister, kolmekordne olümpiavõitja, olümpiamängude hõbemedalist. raskekaalus, üheksakordne maailmameister, kaheteistkümnekordne Euroopa meister. Näe rohkem.

- Iseloomusta ennast ühe lausega.
- maadleja Novosibirskist.

- Kelleks sa lapsena saada tahtsid?
- Veokijuht.

- Mis on teie puudus?
- Ma tahan liiga palju.

- Mille üle sa uhke oled?
- Sest ma olen siberlane

- Mis on teie jaoks kõige kallim?
- Minu perekond, minu riik, mu esivanemate haud - kõik korraga.

- Mis on su lemmikloom?
- Koer.

- Mis on teie jaoks õnn?
- Kui naeratusi ei sunnita.

- Mis on su lemmikfilm?
- Viimasest - "Pole veel kastis mängitud."

- Sõidustiil?
- kiirustamata.

- Kuidas sa ennast ületad?
- See on lihtne! Tõuse püsti ja mine. Võta rohkem, viska rohkem.

Olete kreeka-rooma maadlust arendava Karelini fondi üks asutajatest. Milleks see fond teie jaoks on?

See on labor, kus mõtleme välja uusi võistluste korraldamise meetodeid ja töötame välja uusi tervisliku eluviisi propageerimise vorme. Näiteks kasutasime esimestena Venemaal kreeka-rooma maadlusturniiride platvormi. Iga võistlus, mis toimub platvormil, hea valguse ja hea heliga, muutub suurejoonelisemaks.

Mida oleksite nõus oma spordiala edasiseks edendamiseks tegema? Kas olete näiteks nõustunud mõne reklaamikampaania näoks saama?

Maadlus ei ole deodorant, seda ei saa ühe näoga lahendada. Püüan maadlust kui spordiala propageerida, eelmisel sajandil võitlesin hästi ja siis harjusin ajakirjanikega rääkima. Nüüd pole ma mitte ainult selle kampaania nägu, vaid ka keha.

- Mis vahe on kaasaegsetel ja nõukogude sportlastel?

Noorsportlaste peamine eelis on see, et nad saavad nüüd võita. Olen eelmise sajandi sportlane ja neid tüüpe saab veel realiseerida.

Muidugi on nõukogude ajast palju muutunud. Enne kui oli õpetus. Isegi sotsiaalteaduste õpikutes oli nii kirjutatud Nõukogude sportlased nende võidud näitasid sotsialistliku eluviisi eeliseid. Kõik sisaldub nendes ridades. Me ei pidanud palju mõelda, kõik oli lihtne: kui teed tööd, siis sind märgatakse, kui sa ei tööta, siis sind asendatakse. Lepingule, mis nimisponsoriga sõlmida tuleb, ei mõelnud keegi.

Nüüd on õpetus hoopis teine, tervislike eluviiside propageerimine võtab liiga vähe ruumi. Kuid põhiprintsiip – tulemuse saavutamiseks pingutada ja pingutada – jäi muutumatuks. Peate ennast alistuma üldised nõuded ja usalda treenerit. Ja fännid jäävad samaks, olenemata sellest, mis valitsusvormi all nad elavad.

On seisukoht, et varasemad sportlased ideoloogia huvides koolitatud ja nüüd tahavad nad raha teenida. Kas olete temaga nõus?

Ma ütleksin nii: nüüd saate ka teenida. Kuid seda ei anta paljudele. Esiteks, seal pole palju sporti suured tasud. Teiseks ei saa kõik hakkama edukas karjäär spordis, mis teenib tulu. Näiteks on minu treener Viktor Kuznetsov oma 50 tööaasta jooksul treeninud umbes 15 tuhat last, kellest vaid kaks on Vladimir Zubkov ( neljakordne meister maailm) ja mina – õnnestus.

Olen kindel, et see, kes saali tuleb, ei mõtle rahale. Sportlane saab peale raha palju. Eluga kohanemine, töövõime, soov end eesmärgi saavutamiseks allutada, austus vanemate vastu. Meie spordiala on harmooniline. Vaatamata suurele sisekonkurentsile osatakse meeskonnana elada, valitseb maadlussolidaarsus.

Pole asjata, et paljud mehed, kes on spordist loobunud, naasevad endiselt jõusaali, kiilas ja priskena. Neil puudub elus see sõnasõnalisus, kategoorilisus, mis vaibal aset leiab, kuigi nad kõik on tõsised ja karmid inimesed. Meistriks ei pruugi saada, aga võitlejaks jääd igavesti. Võitlus käib ju igal pool: praegu oleme hädas halva ilma, pakasega, inimene võistleb kogu elu teistega ja seegi on võitlus. Meie sport on elu kvintessents. Lermontov ütles ka: kus pole võitlust, seal on elu igav.

- Kas seostate end Siberi mehe kuvandiga?

No jah, ma olen Novosibirskist pärit maadleja. Veelgi enam, suures kaalus, kui kaalute 130 kilogrammi, ei saa te olla väike ja silmapaistmatu. Olen uhke, et olen Novosibirskist.

- Paljud siberlased oma kodulinnadest kipuvad kolima Moskvasse ...

Tean ka vastupidiseid näiteid, kui Moskvast lahkutakse Siberisse. Olin Altais, seal elab palju perekondi Moskvast ja Peterburist. Nad tulevad tööle, armuvad loodusesse ja jäävad sinna elama. Mul on selliseid tuttavaid juba üle tosina, sellest pole lihtsalt kombeks rääkida. Mulle meeldib tsiteerida Vladimir Poznerit, kes ütles, et seda, mida teles ei ole, pole enamiku inimeste elus.

Rahvatarkus "Kus sündisin, seal tulin kasuks" täitus stereotüüpidega, mida televisioon meile dikteerib. Meile öeldakse, et edu on võimalik saavutada alles pärast lahkumist, et tsivilisatsiooniga saab liituda ainult Moskva raamatukogus, kuigi meie riiklik teadus- ja tehnikaraamatukogu on palju rikkam; et enim noteeritud haridus on suurlinna või välismaa ülikoolides omandatud haridus. Ja see kõik on vale. Tähtis on see, kuidas te suhtute sellesse, mis teil on. Pealegi ei saa novosibirsklased oma kodulinnast halvustavalt rääkida, sest paljudele elanikele, näiteks Ulan-Udele, Irkutskile või Krasnojarskile, tähendab pealinna eluga liitumine Novosibirskisse kolimist.

Paljude jaoks tähendab kolimine kohustustest vabastamist, asjade raputamist, uue elu alustamist. Vahet pole, kas tegemist on perekondlike kohustuste, võlausaldajate või töökaaslastega. Kuid vahelejätmine ei tähenda paremaks muutumist.

- Kus veedate suurema osa oma ajast?

Nagu Tšeburaška, kes elas oranžis kastis, elan ma praktiliselt lennukites, rongides ja autodes. Pean palju reisima, pere ja kodulinna jaoks jääb veidi vähem aega.

- Kas sa jõuad treenida?

Jah. Arst ütles mulle: ela nagu tahad, kui jätad trenni pooleli, siis jääd maha. Kujutage ette 20 aasta pärast professionaalne sport oma koormatega! Pealegi meeldib mulle trenni teha. Siis on kõige muuga lihtne tegeleda – lennud, vestlused, graafik. Kuhu iganes ma lähen, mängin alati välimänge – jalgpalli, maadluskorvpalli, kui vastane on. Tõsi, iga päev ei õnnestu, alati pole see võimalik.

- Kuidas te oma lapsi kasvatate?

Nii nagu mu vanemad mind kasvatasid. Näen neid harva, tahan neid hellitada. Kasvandan vanemaealiste suhtes vaoshoitud suhtumist. Vana mees sisenes – anna teed, anna vett. Jah, need on levinud tõed, aga keegi ei pea isegi vajalikuks seda välja öelda, aga ma arvan, et sellest on vaja rääkida. Saate rääkida lastele riigi saatusest ja planeediprobleemidest või alustada iseendast ja oma kodust.

- Kas soovite, et teie poegadest saaksid elukutselised sportlased?

Sellist ülesannet on võimatu kohe püstitada. Kui mulle oleks jõusaali tulles antud ülesanne tulla üheksakordseks maailmameistriks, oleksin ühest sõnastusest sulanud. Kui teete karjääri, on suurepärane. Minu ülesanne on vältida nende laisaks muutumist, et ma räägiksin nendega ühte keelt, et nad saaksid aru, mida maadlus annab, et see pole ainult paks kael ja loll koon. Maadlus on teistsugune ellusuhtumine, suhtumine iseendasse. Sport peaks nende elus olema kohustuslik – olenemata sellest, kellega nad tööd teevad. Nad peavad olema endas, omas kindlad füüsilised võimed- see muudab palju.

- Nüüd on teie populaarsus järk-järgult langemas. Miks see juhtub?

Igal köögiviljal on oma hooaeg. Kui võitsin olümpiaadi, räägiti minust palju rohkem. Siis imestasid vanemad kamraadid, miks ma olen nõus mõne kirjastuse ja telekanaliga kohtuma. Nad uskusid, et on neid meediaid, mis vastavad minu staatusele, ja on neid, mis jäävad minu tasemest allapoole. Arvan, et huvitava vestluskaaslase leidmiseks ei ole vaja Channel One’i tulla. Võib leida igast linnatelevisioonist huvitavad inimesed. Kui mul on võimalus olla ära kuulatud, siis kasutan seda. Ma ei lähe meelega varju.

15. veebruar 2010 toimus internetisild Aleksander Kareliniga

Lugege vastuseid Sibnet.ru kasutajate küsimustele:

Eugene (Jekaterinburg): 11.02.2010 20:19
Tere, öelge palun mitu korda päevas treenite?

Aleksander Karelin: 15.02.2010 15:22

Hommikut alustan trenniga. Õhtul, sisse erinevad päevad, erinevatel viisidel – treening vaibal või tunnid jõusaalis sportlik võimlemine, või välimängud, maadlus korvpall, jalgpall

Arseny (Barnaul): 12.02.2010 14:23
Kas vaatate Vancouveri olümpiamänge? Kui jah, siis kelle eest sa toetad?

Aleksander Karelin: 15.02.2010 15:22

Kindlasti vaatan. Laskesuusatamine, murdmaasuusatamine, Iluuisutamine ja jäähoki on spordialad, mis huvi tekitavad.

Igor (Novokuznetsk): 10.02.2010 21:25
Tere.
Kas soovite maksta kätte sellele Türgi sportlasele, kellele kaotasite?

Aleksander Karelin: 15.02.2010 15:26

Ilmselt räägime ameeriklasest Rulon Gardnerist, kes võitis 2000. aastal Sydney olümpiamängud ...
Kättemaks... Ma ei arvanud nii, jah, minu neljandal olümpiaadil lõppes kuni 130 kilogrammi kaalukategooria finaal mitte minu kasuks, ma ei võitnud seda võitlust. Aga kõik oli kreeka-rooma maadluse reeglite järgi, aus, tugevatel on ju alati vedanud. Kahju muidugi, et "demobiliseerimise" akord läbi kukkus, aga see on elu.
Sport on omamoodi institutsionaliseeritud egoism ja kõik, kes duellile lähevad, saavad suurepäraselt aru, et võidu tõenäosus on 50/50. Veelgi enam, 2000. aasta alguses ütlesin, et Sydney olümpiamängud jäävad minu sportlaskarjääri viimaseks. rohkem Selle kohta saate lugeda nendest artiklitest:

Timur (Ulan-Ude): 10.02.2010 20:14
Olete sündinud ja kasvanud NSV Liidus, öelge, kas te kahetsete selle suure riigi kokkuvarisemist?

Aleksander Karelin: 15.02.2010 15:28

Ma arvan, et sa ei peaks kahetsema. Peame koondama oma mõtted ja jõud millelegi muule – kuidas elada, sisse töötada kaasaegsed tingimused. Muidugi on NSVL suurriik, seal oli palju huvitavat ja kasulikku, aga on ka teatud negatiivseid näiteid. Arvan, et me ei peaks kahetsema – vaid elama olevikus, vaid meenutama oma riigi ajalugu, tundma tolleaegseid kangelasi ja saavutusi.

Oleg Yakel (Biysk): 10.02.2010 19:33
tervitused Aleksander. Olete kuulus oma saavutuste poolest maadluses, teid peetakse õigusega üheks oma eriala parimaks. Kuid vähesed inimesed ei tea, et teil oli reeglite järgi ka üks duell segavõitluskunstid. Sa alistasid omaaegse legendi Akira Maeda. Seda võitlust hindavad selle spordiala tõelised fännid väga, YouTube'i võitluse kommentaarides räägivad nad hämmastavast jõust Vene võitleja jne.
Kas saate lühidalt rääkida, kuidas see kaklus täpselt välja kukkus, kelle idee see oli, mida Jaapani ajakirjanikud teilt küsisid, võib-olla rääkisite pärast kaklust Maeda endaga. Ma tõesti tahan selle võitluse kohta üksikasju. Ja ma küsin, miks see võitlus oli ainus. Ette tänades ja kiitus MMA fännilt.

Aleksander Karelin: 15.02.2010 15:30

Oleg, lugu oli selline.
Akira Maeda plaanis oma kasuetenduse pidada, ta tahtis Mike Tysoni kaklusele kutsuda, kuid Tysonil oli probleeme Ameerika õigusemõistmisega, nii et minu kandidatuur ilmus. See oli sõprusmäng, see toimus Föderatsiooni patrooni all maadlus Venemaa.
Reeglite järgi tohtisin kahevõitluses kasutada kreeka-rooma maadluse võtteid, vastasel juhul pidin vormi vahetama sama varustuse vastu, mis Maedal. Nägid ise võitlust, mobiilse Maedaga aitas hakkama saada “tagurpidi rihm”, mis kinnitab veel kord ideed, et igal maadlejal peaks olema oma tunnuslik käik, mida ta saab teha igale vastasele. Mäletan hüpet tohutu staadion, seda võitlust jälgis 25-30 tuhat pealtvaatajat. Kõige selle juures ajab mind segadusse ainult üks asi, võitsin 9 maailmameistritiitlit, 12 Euroopa meistritiitlit, võitlesin 4 olümpiaadil ja see võitlus pakub kõige suuremat huvi. Ma arvan, et see on natuke liialdatud...

Muravjov Andrei (Kisselovsk, Kemerovo oblast): 10.02.2010 19:21
Jõudu sul on, see on kindel (42 aastat pole vanus). Kogemus on suurepärane, kuid kas on soovi vaibale naasta, suveolümpiamängud mitte kaugel?

Aleksander Karelin: 15.02.2010 15:34

Fokin Maxim (Omsk): 10.02.2010 17:39
Tere Aleksander Aleksandrovitš! Mina, nagu sina, olen maadlenud 9 aastat, nüüd olen 16-aastane ja ma lihtsalt ei kujuta oma elu ilma maadluseta ette. Öelge, kui suur on tõenäosus, et saan meie ajal Venemaa koondisse?

Aleksander Karelin: 15.02.2010 15:36

Tere kolleeg! Tõenäosus on tohutu, kõik sõltub teie soovist treenida, töötada, tuua oma eesmärgi saavutamiseks teatud ohvreid. Palju sõltub tervislikust seisundist, nii et esimene asi, mida teha, on läbida arstlik läbivaatus ja saada koolitusluba, selle kohta saate lähemalt lugeda rubriigi "Nõukogude riik" materjalidest.

Andrei (Barnaul): 10.02.2010 17:09
Milline mõte (eesmärk) pani sind vaatamata raskustele pingutama?

Aleksander Karelin: 15.02.2010 15:38

Minu moto on KOHTUDA, selle sõna kõige laiemas tähenduses. Vasta pere, treeneri, meeskonna jt ootustele. Ja selleks, et täita, peab olema edukas nii spordis kui ka elus. Alati veavad need, kes on kindlad oma tugevustes ja võimetes, sihikindlad inimesed ja enesekindlus on enda kallal tehtud töö, töö tulemus ja pole vahet, kas tugevdad oma keha Jõusaal või kogute teadmisi, õpite mõnda ametit, mõnda tööd.

Danil (Barnaul): 10.02.2010 16:40
teie kõige rohkem lemmikkoht Siberis?

Aleksander Karelin: 15.02.2010 15:38

Altai mägi

Viktor Aleksandrovitš (Novosibirsk): 10.02.2010 16:39
Aleksander, praegu kiruvad paljud üheksakümnendaid, nad ütlevad, et siis oli see kohutav, aga aastast 2000 on elu paremaks läinud. Ja mis sa arvad?

Aleksander Karelin: 15.02.2010 15:42

90ndad on osa meie riigi ajaloost. Probleeme oli jah. Objektiivsed asjaolud on nii kujunenud, poliitiline süsteem ja riigi majandus on muutunud, oleme läbi käinud katse-eksituse meetodil, vahel on see väga valus. Ka praegu on võimatu olukorda idealiseerida. Veel on vara maha rahuneda, meie elu pole veel päris paika loksunud, aga pärast 2000. aastat on ehk rohkem võimalusi end tõestada.
Ühe näitena on tarbijateenuste sfäär, kaubandus muutunud tsiviliseeritumaks, kinod on "elustanud", mis mõjutas loomist. kaasaegsed kompleksid meelelahutustööstus. Inimesed hakkasid rohkem teatris käima, kuulsad näitlejad hakkasid tuuritama ja nende etendusi kogutakse täis saalid. Valdkonnas kehaline kasvatus ja sport, loob riik tingimused materiaal-tehnilise baasi parandamiseks. Mõnikord tehakse seda läbi eelarvevahenditest mõnikord rahastavad erainvestorid. Muutunud on riigi poliitika, mis puudutab sportlaste premeerimist olümpiamängudel, maailmameistrivõistlustel ja Euroopa meistrivõistlustel saavutatud tulemuste eest. Paljud teised näited "+" märgiga.
Muidugi, ma saan aru, näiteid on teisigi, on valupunktid. Võib-olla hakkasime pärast 2000. aastat selgemalt aru saama, et kõik on meie kätes. Mõnikord võetakse seda sõna-sõnalt, mõnikord ei õnnestu kõigil, aga dialektika on selline ja "vesi kulutab kivi ära". Sellel teemal saab palju arutleda ja vaielda, kuid need, kes eelistavad väitlemiseks konkreetset juhtumit, on tõesti paremaks läinud. Ega asjata öeldakse, et tee saab käija, näib levinud sõnad ja ometi tõestavad nad oma väärtust iga päev.
On veel üks tähelepanek: aktiivne, aktiivne, sihikindlad inimesed leiavad end alati üles.

Ivan (Irkutsk): 11.02.2010 19:23
Tere, Aleksander. Mul on selline küsimus:
Mis on sinu arvates raskem – sport või poliitika?

Aleksander Karelin: 15.02.2010 15:43

Tee eduni, eesmärgi saavutamiseni on igas äris raske ja okkaline. Ja sa pead olema valmis minema. Nii spordis kui poliitikas on omad reeglid. Spordis on kõik sõnasõnalisem ja arusaadavam ...

Stas (Leninsk-Kuznetski): 13.02.2010 19:35
kuidas sa vaatad seda, millest praegu ei piisa head treenerid? ja isegi kui teate, kuidas võidelda, ei õnnestu teil lihtsalt ...

Aleksander Karelin: 15.02.2010 15:51

Treeneri kingitus on Jumala kutse. Küsimus on selles, mida sa mõtled "vähe heade treenerite" all. Kus on hindamiskriteerium? Mis on teie jaoks olulisem: laste arv sektsioonis, koolitatud spordimeistrite arv, Venemaa, maailma, Euroopa meistrivõistluste võitjad, olümpiamängud, välisandmed, nõudlikkus õpilaste suhtes.
Ma ei ütleks, et häid treenereid vähe oleks. Profispordis on teatud regulaarsus: õpilane kasvab, kasvab ka mentor.
Ja kui sa tead, kuidas maadelda, siis peate seda kuskil demonstreerima - võitke meistritiitleid, meistritiitleid, see on teie maadlusoskuste kvalitatiivne näitaja, ainult isiklikest omadustest edu saavutamiseks ei piisa. Esinemiste stabiilsus on rakendus koha saamiseks rahvusmeeskond, õigus osaleda treeninglaagrites. Ja seal töötab juba mentorite tiim ning koolituse käigus saad täita mõned lüngad koolituses, saada väärtuslik kogemus nii õpilane kui mentor. Treener ja sportlane on nagu ühtne organism, nende suhe peaks põhinema vastastikusel usaldusel ja austusel.
Ja treenerid, keda ma tean, ei saa endale lubada öelda, et pole lootustandvaid tüüpe, et neil pole kellegagi koostööd teha... Iga tituleeritud sportlane sportlasekarjääri kujunemist mõjutanud tegurite summas teeb seda ennekõike. nimeta treener. Muidugi on looduslik valik. Nii näiteks 20 inimesest, kes tulid minuga esimesele treeningule Viktor Mihhailovitš Kuznetsoviga sektsioonis, jäin ainult mina. Aga meil olid võrdsed tingimused, võrdsed võimalused ennast teostada.
Viktor Mihhailovitš on peaaegu 50 aastat vana juhendamine Selle aja jooksul õppis tema juures rohkem kui 15 tuhat last ...

Stas (Leninsk-Kuznetski): 13.02.2010 19:30
Tere, mis te arvate, kuidas võitlus edasi areneb?! Lõppude lõpuks pole väikelinnades paljud isegi kreeka-rooma maadlusest kuulnud ja veelgi enam pole koolituseks spetsiaalseid saale ja korralikku rahastamist - kõik omal kulul ...

Aleksander Karelin: 15.02.2010 15:58

Kreeka-Rooma maadluse sektsioonide saatus on kohalike kätes piirkondlikud liidud. Tean, et neis piirkondades, kus on huvilisi, väärilisi vestluspartnereid, on areng käimas.
Maadlusliit toetab omalt poolt - annab maadlusmatid, varustus. Muidugi, kui istud ja ootad, et keegi tuleb ja kõik ära teeb, siis pole tulemust. Meil oli selline näide: 90ndate lõpus ühes külas Novosibirski piirkond kreeka-rooma maadlustreener kolis elama, kogus poisid kokku ja hakkas nendega koolis õppima. Mõni aeg hiljem, kui tegeleda soovijate hulk kasvas, sai ehituse küsimus lahendatud. spordikompleks. Kulud kaeti piirkonnaeelarvest, omalt poolt andsime metoodiline tugi see projekt oli varustatud professionaalse maadlusmatiga.
Nüüd on uues spordikompleksis laste- ja noortehall spordikool, kus peetakse kreeka-rooma maadluse, aeroobika, poksi, jäähoki tunde ...

Vjatšeslav (Magadan): 13.02.2010 20:25
Aleksander Aleksandrovitš, millal külastate Kolõma territooriumi pealinna - Magadani? 2011. aasta mais peetakse 20. juubeliturniir Afganistanis hukkunud sõdurite mälestuseks, kutsume teid turniirile. Aitäh.

Aleksander Karelin: 15.02.2010 16:01

Kutsuge mind, kui riigiduuma töögraafik lubab, siis ma tulen. Karelini fondi vastuvõtu koordinaadid veebilehel www.karelin.ru

Stas (Leninsk-Kuznetski): 13.02.2010 19:36
miks näiteks instituutides ei pöörata sellele spordialale tähelepanu... lihtsalt öeldakse, et meil pole seda arendatud... ja kõik veel?! Kuidas siis õppimist ja sporti tasakaalustada?

Aleksander Karelin: 15.02.2010 16:03

Kallis Stas. Pole selge, millistele institutsioonidele viidatakse. Novosibirski oblastis peetakse igal aastal ülikoolide meistrivõistlusi - see on nagu meie spordiala piirkonna meistrivõistlused. Seal esinevad tüübid, kes esindavad NSO-d riigi meistrivõistlustel, meil on säilinud nõukogude seltsi "Petrel" traditsioonide järjepidevus. Kordan veel kord, palju sõltub kohalike, piirkondlike liitude tegevusest

Želudkova Olga Dmitrievna (Novokuznetsk): 14.02.2010 16:22
Millist rolli mängib perekond teie elus?

Aleksander Karelin: 15.02.2010 16:04

Suur, oluline roll

Sergei Sergejevitš (Irkutsk): 14.02.2010 21:56
Aleksander Aleksandrovitš, tänan teid isikliku eeskujuga reklaamimise eest tervislik eluviis elu ja positiivne suhtumine elule. Räägi? Palun, millises vanuses on parem oma poeg maadlussektsiooni tuua? Aitäh.

Aleksander Karelin: 15.02.2010 16:05

NSV Liidus töötanud metoodika järgi - 10 -12 aastat. Täpselt seda parim aeg, selleks vanuseks kujunevad välja lihased, luustik, määratakse spordieelistused. Alustasin maadlusega 14-aastaselt, selleks ajaks oli kogemus olemas Murdmaasuusatamine, korvpall, tõstmine. Kuigi on näiteid, kui värvatakse 8–9-aastaseid rühmi. See on ka hea kogemus, esimesed kaks aastat pole kutid hulgitööga "koormatud", rõhk on üldfüüsilisel treeningul

Kuznetsov Artem (Barnaul): 14.02.2010 17:10
Kui kohtaksite sõpra, kes oli teiega samas jaotises, kuid te ei mäleta teda eriti hästi, kas te räägiksite temaga vähemalt?

Aleksander Karelin: 15.02.2010 16:06

Ma ei keeldu kunagi, kui palutakse end pildistada, autogrammi anda, juttu rääkida

Timur (Novosibirsk): 12.02.2010 10:15
Aleksander Aleksandrovitš, ma kuulsin, et teete palju oma kodulinna heaks. Palun rääkige meile, mis on tehtud ja mida soovite veel teha?

Aleksander Karelin: 15.02.2010 16:06

Tööd on piisavalt, saate lisateavet saidi www.karelin.ru materjalidest

Maxim (Kiselovski): 11.02.2010 23:19
Tere! öelge palun, mida te arvate, kes tuleb 2010. aasta jäähokiolümpiaadi finaalis MEISTRIKS: VENEMAA või Kanada? on selge, et meie TEMISTRID võidavad, aga mis skooriga? Ma arvan, et seis on 3:0, aga sina?

Aleksander Karelin: 15.02.2010 16:07

Spordis on ennustamine tänamatu ülesanne. Vancouveris pole nõrku meeskondi. Lisaks Venemaale ja Kanadale on kohal USA koondis, rootslased, slovakid, soomlased, valgevenelased. Ma juurdan meie oma – see on loomulik. Kui kohtume Kanadaga, siis on huvitav, sest kaks aastat tagasi hoki 100. juubeliaastal Kanadas peetud MM-i finaalis napsas meie meeskond võidu hoki omanikelt ja asutajatelt. see mäng. Siis riigi jaoks vahtra lehed see oli tõeline šokk, ma arvan, et nad tahavad kätte maksta. Ja arvukate intervjuude põhjal otsustades häälestub meie meeskond igale matšile nii, nagu oleks see otsustav lahing.

Pavel (Anžero-Sudzhensk): 11.02.2010 23:14
Olen 40. Viimasel ajal olen kõigest väga väsinud. Liialdamiseks läks liiga laisaks. Kuigi tundub, et see on aktiivne. Kahjuks ei käi ma pakase tõttu basseinis ega suusatamas. Võib-olla on asi vanuses? Mida te soovitate?

Aleksander Karelin: 15.02.2010 16:08

Raske nõu anda. Tõenäoliselt peate kõigepealt minema arsti juurde ja kontrollima tervislikku seisundit - võib-olla kogunenud, puhtalt psühholoogiline väsimus, ehk on mõtet treeningrežiimis midagi muuta. Vahetage bassein vastu Jõusaal, näiteks. Vanuse kohta 40 aastat on normaalne aktiivne vanus, on juhtumeid, kui 40-aastaselt võideti maailmameistritiitleid, Euroopa meistrivõistlusi, olümpiamänge.

Anatoli (Belovo): 15.02.2010 00:50
„Milleks sa lapsena saada tahtsid?
- Veoautojuht.
Siin on see, mida ma lugesin ja ma tahan küsida:
Kas olete kunagi veoautot juhtinud?

Aleksander Karelin: 15.02.2010 16:09

Vadim Sergejevitš Kistanov (Novosibirsk): 15.02.2010 11:23
Kallis Aleksandr Aleksandrovitš!
Mida arvate ülemaailmsest majanduskriisist?
Ja Venemaa saatusest kriisis.
Aitäh.
Vadim Sergejevitš.

Aleksander Karelin: 15.02.2010 16:11

Nüüd öeldakse: kriis, kriis. Me näeme tulemust, kuid ei taha mõista põhjuseid – maailmamajandus pikka aega elas laenuga ja see korrumpeerib. Pidage meeles 90ndate "püramiide" - sarnane olukord maailma mastaabis. Kes töötab, liigub, jääb ellu. Kriis silmas.
Teisalt on käes imeline aeg kesta eemaldamiseks, tuleb elada oma võimaluste piires. On palju asju, millega me pole geneetiliselt harjunud. Kui tahad elada ja mitte eksisteerida, pead reageerima, mitte reflekteerima, koormama endale rohkem vastutust, rohkem pingutama. Ja ärge lõpetage sellega, ärge langege jõudeolekusse. Ajalugu käib ringi, eeskujusid on palju, kõigis inimelu valdkondades. Ma arvan, et 4 aasta pärast on kõik taastatud

Sergei (Novosibirsk): 15.02.2010 14:35
Tere päevast!
Öelge, mille poole peavad noored pingutama, et saada edukaks inimeseks ja inimestele kasu saada?
Kes on sinu arvates tänapäeva noortele eeskujuks?

Aleksander Karelin: 15.02.2010 16:12

Sa pead olema haritud, tugev, töökas ja sihikindel. Sest see aitab teil edu saavutada. Paljud teevad isegi koolis valiku konkreetse elukutse kasuks, sellega ei saa muud kui nõustuda. Seetõttu kujutavad nad koolilõpetaja klassis ette, millised omadused peavad olema, et oma unistust või elueesmärki realiseerida. AGA väärikaid näiteid jälgida on palju ja mida rohkem me kogemusest teada saame edukad inimesed, seda suurem on noorte võimalus luua oma õnne valem. Enamasti on see kollektiivne pilt ...

: 15.02.2010 16:16

moderaator: 15.02.2010 16:16

Head lugejad! Internetisild Aleksander Kareliniga on jõudnud lõpule. Tänan sind huvitavaid küsimusi ja Aleksander Aleksandrovitšile sisutihedate vastuste eest.

Aleksander (Sajanogorsk): 14.02.2010 20:45
Mida arvate Fedor Emelianenkost?

Aleksander Karelin: 16.02.2010 09:46

Fedor Emelianenko - lihtsalt suurepärane, väga tugev võitleja. Ta on enda suhtes väga nõudlik ja läheneb igaks võitluseks valmistumisele vastutustundlikult. Tema professionaalsust ei mõõdeta ainult võidetud tiitlite arvuga, ta ei jäta vahele ühtegi Venemaa meistritiitlit võidelda samboga ja läbinud riigi meistrivõistluste tiigli, astub ta tiitlivõitlustesse, mis äratavad avalikkuse ja võitluskunstide spetsialistide suurt huvi.

Nikita Toporov (Novosibirsk): 14.02.2010 22:54
Tere pärastlõunast, Aleksander Aleksandrovitš.

Kas mäletate esimest võistlust, mille võitsite?
Kui jah, siis mis vanuses, kaalus ja mis võistlused need olid?

Lugupidamisega Nikita Toporov
11-aastane, SC "Ob", vabamaadlus

Aleksander Karelin: 16.02.2010 09:47

Tere pärastlõunast, Nikita. 1983. aastal võitis ta raskekaalus Novosibirski oblasti meistritiitli.

Sergei Fedorov (Khorinsk): 14.02.2010 12:17
Milleks jalgpalliklubi Kas sa oled haige?

Aleksander Karelin: 16.02.2010 09:47

"Siber" - Novosibirsk

Sergei Fedorov (Khorinsk): 14.02.2010 12:16
Kuidas suhtute rokkmuusikasse?

Aleksander Karelin: 16.02.2010 09:48

Kuulajana eelistan rokiballaade

Anya (Novosibirsk): 10.02.2010 19:13
AT kooliaastaid Kas teil oli klassivend Aleksandrov Gennadi?

Aleksander Karelin: 16.02.2010 09:48

Ei, see ei olnud.

: 16.02.2010 10:04

Aleksander Karelin: 16.02.2010 10:04

Head lugejad, tänan teid, et tunnete huvi minu ja spordi vastu. Väga huvitav oli teie küsimustele vastata.

kolmekordne Olümpiavõitja, üheksakordne maailmameister, kaheteistkümnekordne Euroopa meister, NSV Liidu austatud spordimeister, kangelane Venemaa Föderatsioon. Ühesõnaga - prügi!

Karelin Aleksander Aleksandrovitš

Sündis 19.09.1967

Saavutused:

  • Olümpiavõitja 1988, 1992, 1996.
  • 2000. aasta olümpiamängude hõbemedalist.
  • Maailmameister 1989-1991, 1993-1995, 1997-1999.
  • Euroopa meister 1988-1996, 1998-2000.
  • NSV Liidu, SRÜ ja Venemaa meister 1988-2000.

Andekas noormees

Lapsepõlves tulevane meister oli suur beebi, kuid kuni kolmeteistkümnenda eluaastani ei tegelenud ta professionaalselt spordiga. AT Kreeka-Rooma maadlus Karelina tõi kohtuasja - kord oma kodumaa Novosibirski tänavatel tugev mees märkas lapsi, kellest üks oli Sasha Karelin, ja kutsus jõusaali. Mehe nimi oli Viktor Mihhailovitš Kuznetsov. Temast sai Aleksandri esimene ja ainus treener - mees, kes õpetas noorele sportlasele maadluse põhitõdesid ja tõi ta olümpiapoodiumile.

Esimesed võidud linna meistrivõistluste tasemel noorte seas tulevad üsna pea. Kuznetsov tunneb oma õpilase potentsiaali ja esitab 1984. aastal Karelini RSFSRi meistritiitlile noormeeste seas - võit. Noor maadleja järel võidab juunioride seas NSV Liidu meistritiitli. Need õnnestumised toovad eilse debütandi aunimetus NSV Liidu spordimeistrid.

Meistrist NSVL koondisse

Näib, et tavalise poisi jaoks on see enam kui piisav, et tema omaks pidada spordikarjäär edukas. Aga mitte Karelini jaoks. Järgmine aasta lõpetab ta MSMK - rahvusvahelise spordimeistri - ja juunioride maailmameistri staatuses. Kõigile treeneritele ja spetsialistidele sai selgeks, et tulevane täht Kreeka-Rooma maadlus.

Võidud järgnevad üksteise järel - eakaaslaste seas pole talle võrdset ja nüüd koputab Karelin täiskasvanute rahvuskoondise uksele. Sinna pääsemiseks on vaja võita NSV Liidu meistritiitel. Siin juhtus Karelini karjääri kahest kaotusest esimene. Kurjategija oli kogenud maadleja, austatud spordimeister Igor Rostorotski.

Tundus, et meeskond on jonnakast juuniorist eemaldumas, kuid seda polnud. Karelin jätkab tööd veelgi suurema innuga ja 1988. aasta jaanuaris maksab ta Thbilisis Igorile kätte ja tuleb liidu meistriks. Kevadel võidab ta EMi – näib, et pilet Souli olümpiale on taskus. Treenerid otsustasid aga veel kord veenduda, kumb on tugevam – kas Karelin või Rostorotski. Ja võitjaks saab jälle Aleksander - kõik küsimused on kadunud.

Võitmatu

Esimesed olümpiamängud – nagu esimesed väljapääsud vaibale. Kõik, mis varem juhtus, ei oma tähtsust. Kolossaalne vastutus, tugevaimad rivaalid. Karelin astub vaibale kogu meeskonnast viimasena – raskekaalus kaalukategooria. Me peame võitma! Ja ta ei ebaõnnestu, alistades viimases heitluses Bulgaaria maadleja. Kõige kõvem võitlus - viimaste sekunditeni juhib punktiarvestuses bulgaarlane, kuid Karelin hoiab käes "tagurpidi rihma", millest on saanud Aleksandri tunnuskäik. Riik rõõmustab – kulda on!


Pärast seda triumfi saab Karelinist NSV Liidu austatud spordimeister - kõrgeim auaste ei eksisteeri. Kuid ta ei mõtle lõpetada – 1989. aastal võidab ta esimest korda maailmameistritiitli. Kõik mõistavad, et San Sanychit, nagu nad hakkavad kutsuma Kareliniks, ei saa lüüa. Kord ei läinud isegi vastane finaalmatšile meie meistri vastu, viidates väidetavalt vigastusele. Milline oli Aleksandri paremus kõigist maailma võitlejatest!

Barcelonas United Teami lipu all esinedes tuleb Karelinist kahekordne olümpiavõitja. Finaalis võitis ta Rootsi sportlast Thomas Johanssoni ... sama, kes finaalist loobus. rahvusvaheline turniir, mõistes, et tal pole Karelini vastu mingit võimalust.

Saatus andis aga rootslasele võimaluse aasta hiljem tema kodusel MM-il Stockholmis. Esimeses võitluses saab San Sanych vigastada. Meeskonnas polnud arsti ja kohe on algamas järgmine võitlus. Sõna otseses mõttes hammastel, läbi valu läheb Karelin vaibale ja jätab Rootsi kolleegi jälle töölt ära. Edasised võitlused raskusi ei valmistanud - ja maailmameistri tiitel läheb Venemaale.

Raske vigastusega rinnalihas) Karelin pidi silmitsi seisma kolm aastat hiljem, 1996. aastal. See oli Atlanta olümpiamängude aasta, esimene uus Venemaa. Kuulsalt maadlejalt oodati vaid võitu. Kuid kõigepealt oli vaja Euroopas võita - sõna otseses mõttes ühelt poolt toob Karelin teine ​​kuld meie meeskond.


Aleksander Karelin - olümpiavõitja 1996. aastal

Samal ajal saavutas USA-Vene vastasseis haripunkti. NSV Liidu kokkuvarisemist ära kasutades suutsid ameeriklased siiski võistkondlikul meistrivõistlustel esimeseks tõusta olümpiamängud, kuid Ameerika maadleja Ghaffari ei suutnud Karelini alistada isegi kodusel vaibal. Aleksander Karelin on kolmekordne olümpiavõitja! See võit kinnitab lõpuks tema staatust suurim sportlane riik, veelgi enam - kodanik, mida tõendab Vene Föderatsiooni kangelase auhind.

Sydney

Karelin on 30-aastane, kuid ta isegi ei mõtle spordist lahkumisele. Juba iga päev, aastast aastasse, võidab ta maailma- ja Euroopa meistritiitleid. Mõnikord tundub, et turniiride lõpptulemus selgub enne nende algust – kui suur on Aleksandri eelis kõigi teiste ees. Ta ise saab sellest aru, kuid häälestub siiski oma neljandale olümpiale.

Sydney 2000 pidi olema San Sanychi karjääri viimane akord. Mis aga üllatav – kui tema kuulsus ja autoriteet saavutasid maksimumi, juhtus väga kurioosne tõsiasi. Austraalia mängude avamisel Venemaa lippu usaldati kanda teisele - kuulsale käsipallurile Andrei Lavrovile. Huvitaval kombel oli just Karelin meie delegatsiooni lipukandja kolmel eelmisel olümpial.

Muidugi võib spekuleerida, paralleele tõmmata, aga fakt on see, et Karelin kaotas. Esimest korda pärast NSVL meistrivõistlusi-1987, esimest korda olümpial, esimest korda oma riigi lippu kandmata, mis ei suutnud uskuda, et tema, võitmatu Karelin, oli poodiumi teisel astmel. . On kahekordne pettumus, et enne viimast võitlust, selle ajal ja pärast seda mõistsid kõik ümberkaudsed, sealhulgas Ameerika meister, et San Sanych on tugevam. Finaali saatuse määras vaidlusi tekitanud kohtuotsus, kuid Karelin jääb ajalukku hõbemedalist Sydney.


Ühiskonna hüvanguks

See oli šokk! Milline absurdne karjääri lõpp. Tundus, et esimest korda pärast Austraaliat oli Karelin udus - ta ei võtnud poolteist aastat isegi kotti lahti. Aleksander Aleksandrovitš aga tark mees-sport on sport, aga elu läheb edasi. Juba enne olümpiat sai temast asetäitja – töötada ja elada inimestele on tema kutsumus.

Täna, nagu sportlasena, on tema päev tundide kaupa planeeritud – koosolekud, reisid, koosolekud. Karelin ei unusta treenimist, korrapärast maadlussaalis vormis hoidmist, passimist noored sportlased kolossaalne kogemus. Ühesõnaga – ta on äris, tõestades seda edukas sportlane ja karjääri lõpus võib olla nõudlus.

Poliitiline karjäär pole Karelini jaoks ainult amet. Kõik minu täiskasvanueas ta tegi tavalised inimesed rõõmsam ja lahkem – algul maadlusmatil, nüüd juba riigikogulasena. Loomulikult ei lähe uuel alal kõik libedalt, kuid San Sanych on harjunud alustatu lõpuni viima ning millegipärast on kindlustunne, et õnnestub. Selline on Karelin – kus ta on, seal võit.

Kas meeldis artikkel? Jaga sõpradega!
Kas see artikkel oli abistav?
Jah
Mitte
Täname tagasiside eest!
Midagi läks valesti ja teie häält ei arvestatud.
Aitäh. Sinu sõnum on saadetud
Kas leidsite tekstist vea?
Valige see, klõpsake Ctrl+Enter ja me teeme selle korda!